Wartość wytworzonych produktów przeznaczonych do sprzedaży na zewnątrz przedsiębiorstwa
Value produced products for the sale for outside of enterprise
Definicja:
Kategoria ta obejmuje: – przychody ze sprzedaży produktów (wyrobów i usług) wytworzonych przez jednostkę (w tym również przez jednostkę lokalną) sprzedawanych na zewnątrz przedsiębiorstwa, – koszt wytworzenia świadczeń na potrzeby własne przedsiębiorstwa (tj. koszt wytworzenia wyrobów własnej produkcji wydanych do sieci własnych sklepów detalicznych, koszt świadczeń na rzecz własnych inwestycji i na rzecz własnego zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, a także zakończonych wynikiem pozytywnym prac rozwojowych zaliczanych do wartości niematerialnych i prawnych oraz zawinionych niedoborów, zaniechanej produkcji, nieuzasadnionych kosztów pośrednich, odpisanych rozliczeń międzyokresowych kosztów), – wartość przyrostu zapasów produktów gotowych oraz półfabrykatów i produktów w toku (stan na koniec roku pomniejszony o stan na początku roku).
Dziedzina:
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych
Marzena Starzyńska
e-mail:
Źródło: GUS