Pozycjonowanie SEO sklepów internetowych jest skuteczną techniką wpływającą na ruch na stronie. Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie może przynieść długotrwałe korzyści. Sprawdź, czym ono jest i jak je skutecznie wykonać
Co to jest pozycjonowanie i jak wpływa na sprzedaż
Pozycjonowanie to szereg procesów mających na celu osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to długotrwały, lecz bardzo skuteczny proces. Za pomocą różnych działań można osiągnąć pozycję w Top 10 na konkretne frazy, które wpisują internauci. Dzięki wysokiej pozycji w Google można uzyskać tak zwany ruch organiczny – nie pozyskany z reklam, lecz właśnie za pośrednictwem wyników wyszukiwania.
Dlaczego warto być na pierwszej stronie w Google? Ponieważ, jak dowodzą badania, tylko niewiele osób wchodzi na drugą i kolejne strony Google po wpisaniu zapytania. Dlatego też strony spoza top 10 mają niewielką szansę na dotarcie do internautów. Wypozycjonowanie strony pozwala zyskać grono nowych odbiorców, którzy mogą stać się stałymi klientami. Zatem skuteczne pozycjonowanie pozwala na zwiększenie zysków ze sklepu internetowego.
Pozycjonowanie samodzielnie czy z pomocą agencji?
Oczywiście pozycjonowanie można wykonać samemu. Jednak może ono zająć dużo czasu oraz nie być tak skuteczne, jak tego oczekujemy. Zlecenie pozycjonowania sklepu agencji SEO ma wiele zalet. Przede wszystkim agencja SEO to zespół specjalistów, którzy wiedzą, jak przeprowadzić skuteczną strategię, tak aby sklep znalazł się w Top 10 w Google. Przeanalizują oni stronę internetową sklepu i na podstawie zebranych danych ustalą plan działania. W jego zakres wchodzą między innymi:
- dobór fraz kluczowych,
- rozplanowanie treści w poszczególnych kategoriach (opisy produktów, kategorii, blog),
- stworzeni treści pod SEO,
- linkowanie wewnętrzne,
- link building,
- zadbanie o responsywność strony (tak, aby strona wyświetlała się poprawnie zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych),
- zaindeksowanie strony w Google Search Console.
To tylko część działań, jakie wykonuje agencja SEO. Są one niezbędne, aby sklep pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Zadbanie o wszystkie te procesy pozwoli osiągnąć oczekiwany efekt.
Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno być wykonane kompleksowo. Decydując się na zrobienie tego samodzielnie, nie mamy pewności czy osiągniemy sukces. Zlecając pozycjonowanie profesjonalnej agencji z bogatym portfolio, możemy mieć pewność co do skuteczności przeprowadzonych działań. Pomogą one dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć zyski ze sprzedaży.