Liczba klientów bankowości internetowej jest już niemal równa liczbie mieszkańców Polski. Na koniec 2018 r. zawartych było ponad 38 mln umów umożliwiających korzystanie z konta przez internet.
Średnie roczne tempo wzrostu w ostatnich 8 latach wynosiło 11 proc. Tylko około połowa z tych kont jest aktywnie użytkowana (tj. właściciel loguje się przynajmniej raz w miesiącu). Jeszcze szybciej rośnie wykorzystanie bankowości mobilnej oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Ponad 11,2 mln klientów loguje się do swojego konta z urządzenia mobilnego, a niemal 8 mln robi to za pomocą aplikacji mobilnej. W ostatnich dwóch latach liczba użytkowników aplikacji rosła przeciętnie o 50 proc. rocznie, a całej bankowości mobilnej o 28 proc.
→ Dynamicznie rosnąca liczba użytkowników bankowości cyfrowej pokazuje otwartość Polaków na nowe technologie. Mimo zrównania się liczby kont z liczbą mieszkańców Polski potencjał dalszego wzrostu tego typu usług jest znaczny. Liczba wszystkich klientów banków wynosi w Polsce ponad 46 mln, z czego 44 mln to klienci detaliczni (dane PRnews.pl). Wskazują na to również porównania międzynarodowe – w Polsce 57 proc. aktywnych internautów deklaruje korzystanie z bankowości internetowej, przy średniej dla UE na poziomie 64 proc. → Wzrost popularności internetowych kanałów komunikacji z bankami może też być jedną z przyczyn spadku zatrudnienia w tym sektorze oraz ograniczania liczby placówek banków. Biorąc pod uwagę potencjał rozwoju bankowości internetowej i mobilnej, tu również można spodziewać się utrzymania trendu.