Google Ads to narzędzie, które umożliwia wyświetlanie reklam między innymi w wynikach wyszukiwania. Zalicza się do najpopularniejszych platform reklamowych w Polsce. Wszystko dlatego, że pozwala firmom dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, w tym potencjalnych klientów. Z naszego artykułu dowiesz się, jak zacząć go używać. Jakie są korzyści dla biznesu z prowadzenia kampanii Google Ads?
Co to jest Google Ads?
Jeśli działasz aktywnie w Internecie i chcesz zwiększyć zainteresowanie ofertą lub usługami, zainwestuj w płatną promocję. Google Ads to jedno z najskuteczniejszych narzędzi. Dzięki Google Ads możliwe jest:
- przygotowanie,
- planowanie,
- publikacja kampanii.
Reklamy Google Ads mogą się pojawiać w różnych miejscach w sieci, np. na YouTube czy w wynikach wyszukiwania, a także na portalach partnerskich.
Wyróżnia się kampanię:
- produktową – składa się ze szczegółowych informacji o towarach,
- w wynikach wyszukiwania,
- w sieci reklamowej Google,
- remarketingową – skierowaną do osób, które już odwiedziły Twoja stronę WWW,
- na platformie YouTube.
Jeśli chodzi o reklamę produktową, to konieczne jest ustawienie m.in. nazwy kampanii, lokalizacji sprzedaży, dziennego lub całkowitego budżetu czy maksymalnej stawki za kliknięcie (CPC).
Co jest potrzebne do uruchomienia reklam Google Ads?
Aby uruchomić reklamy Google Ads, potrzebne są:
- strona WWW lub sklep internetowy,
- konto reklamowe Google Ads,
- zaplanowany cel,
- gotowy budżet na reklamę.
W jaki sposób reklamować się w Google?
Oprócz wyboru rodzaju kampanii istotne jest stworzenie wartościowych reklam. Ważna jest konfiguracja, podczas której wskazuje się:
- słowa kluczowe – dostosowanie od rodzaju działalności,
- wiek, lokalizację czy język – potencjalnych odbiorców,
- urządzenia – na nich powinna być dostępna kampania,
- częstotliwość – dni czy godziny pojawiania się reklamy.
Dalszym krokiem jest wybranie celu płatnej promocji. Może nim być budowa świadomości marki czy zachęta do wykonania działania przez klienta. Jeśli chodzi o płatną promocję, to ważny jest miesięczny czy dzienny budżet. Najczęściej wybieranym modelem płatności jest PPC. Reklamodawca płaci nie za samą obecność w Google, ale za kliknięcia w reklamę i przekierowanie na stronę WWW. Oprócz konfiguracji i publikacji reklamy w Google Ads istotna jest jej systematyczna optymalizacja. Przeczytaj więcej: https://wenet.pl/artykuly/google-ads/artykul/jak-dziala-reklama-google-ads-228408.
Google Ads: jak działa system aukcji?
Warto wiedzieć, jak działa system aukcji w Google. Jak to wygląda? Aby reklama połączona z danym słowem kluczowym pojawiała się w wyszukiwarce, musi pokonać konkurencję w aukcji. Jest to proces, który odbywa się po wpisaniu określonego zapytania przez użytkownika. Reklamy są oceniane pod względem takich elementów jak:
- jakość kreacji i strony docelowej,
- stawka – budżet kampanii,
- kontekst wyszukiwania – czynniki takie jak wyszukiwane frazy, lokalizacja i cechy użytkownika, typ wykorzystywanego urządzenia, czas wyszukiwania,
- konkurencyjność aukcji – trafność reklam.
Jak wygląda konfigurowanie konta Google Ads?
Na początek należy utworzyć konto Google Ads. W tym celu podaj takie informacje jak:
- nazwa firmy,
- adres strony internetowej,
- informacje kontaktowe.
Dopiero wtedy dostaniesz dostęp do pulpitu. Skonfigurujesz swoje kampanie, a następnie określisz budżet i wybierzesz państwa czy regiony, na które chcesz je kierować. Możliwe jest poza tym ustawienie rozszerzania reklam. Przy reklamach Google Ads są to dodatkowe informacje widniejące obok nich np. dane kontaktowe czy linki do konkretnych stron WWW.
Korzyści z kampanii reklamowych Google Ads
Dzięki reklamie Google Ads można osiągać pożądane wyniki. Inwestycja w płatne treści wiąże się z zaletami takimi jak zwiększenie widoczności oferty oraz zdobycie rozpoznawalności marki w sieci. Do korzyści z kampanii w wyszukiwarce należy:
- ogromny zasięg – dotarcie do większej liczby internautów zainteresowanych produktami czy usługami w Google. Jak podaje DataReportal, 60,1% osób w Polsce kupuje w Internecie,
- targetowanie – trafienie do konkretnej grupy klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą,
- mierzalne efekty – dzięki Google Ads i Google Analitycs możliwe jest łatwe sprawdzenie wyników kampanii,
- szybkie wyniki – reklamy w Google Ads związane są z szybkimi efektami. Dlatego sprawdzą się do przeprowadzania krótkich kampanii promocyjnych.
W dodatku możesz kontrolować w każdej chwili budżet swojej kampanii. Więcej o Google Ads dowiesz się z: https://wenet.pl/oferta/google-ads. Poznaj ofertę WeNet. Doradcy internetowi przygotują dla Twojego biznesu skuteczną reklamę w wyszukiwarce.
Google Ads od podstaw – wnioski
Chcesz dotrzeć do odbiorców i skutecznie pokazać swoją ofertę? Zdecyduj się na reklamę w wyszukiwarce. Jeśli potrzebujesz wsparcia, skorzystaj z pomocy doświadczonych doradców internetowych. Do korzyści ze współpracy zalicza się:
- dotarcie do potencjalnych klientów,
- poprawa widoczności firmy w sieci,
- zwiększenie liczby wizyt na stronie internetowej,
- możliwość ulepszenia wyników sprzedaży.
Dzięki zrealizowaniu tysiąca kampanii dla małych czy średnich firm doradcy internetowi specjalizują się w wykorzystaniu zalet płatnej reklamy do uzyskania sukcesu Twojego biznesu. Poznaj potencjał Google Ads dzięki zamówieniu darmowej konsultacji na: https://wenet.pl/.
Doradcy internetowi oferują certyfikowane wsparcie i wiedzę oraz przyczyniają się do wzrostu liczby wizyt na firmowej stronie. Gwarantują przy tym obsługę na najwyższym poziomie.