• O Portalu
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Kontakt z redakcją
poniedziałek, 27 marca, 2023
  • Zaloguj
Portal Statystyczny
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
Portal Statystyczny
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
Home Kultura

Reklama w internecie – współzależność największych graczy i reklamodawców

2 czerwca 2019
Kultura, Warunki życia
Poleć na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Google i Facebook, dwie wielkie firmy internetowe oferujące bezpłatne usługi swoim użytkownikom, utrzymują się niemal wyłącznie z przychodów reklamowych.

→ W przypadku koncernu Alphabet (spółka- -matka Google) reklamy odpowiadają za 85 proc. przychodów (czyli 116 mld USD), w przypadku Facebooka aż za 98,5 proc. (55 mld USD) [15].

→ Z jednej strony, firmy te są uzależnione od rynku reklamowego, jednak zależność ta jest obustronna. Szacunki wskazują, że od ok. 66 proc. do nawet 84 proc. wydatków na reklamę internetową zostanie przeznaczonych na świecie na wyszukiwarkę Google, YouTube’a, Facebooka i Instagrama, a udział ten co roku wzrasta [16].

Wartość rynku reklamy on-line w Polsce i udział wybranych segmentów

→ Polski rynek reklamy on-line jest wart ok. 4,5 mld PLN i w ubiegłym roku wzrósł niemal o 13 proc. Google i Facebook dominują zarówno jeśli chodzi o udział w całym rynku (trafia do nich ponad połowa wszystkich wydatków), jak i generowanie nowych przychodów. 60 proc. wartości, o którą powiększył się rynek reklamy w 2018 roku, trafiło do tych dwóch firm. Rynek reklamy on-line to już 35 proc. całego rynku reklamy w Polsce, a jego rozwój odbywa się głownie kosztem reklamy w prasie i magazynach drukowanych, w mniejszym stopniu zaś reklamy telewizyjnej [17].

→ Model biznesowy tych dwóch firm, oparty na przychodach z reklam, bazuje na pozyskiwaniu i przetwarzaniu danych o użytkownikach. Na tej podstawie możliwe jest kierowanie bardzo wąsko targetowanych reklam, powstałych nie tylko na podstawie danych demograficznych czy lokalizacyjnych, lecz także behawioralnych, związanych chociażby ze zwyczajami zakupowymi użytkownika. W najbliższym czasie można spodziewać się dalszego wzrostu znaczenia Google’a i Facebooka. Z jednej strony, przemawia za tym rozwój automatycznych systemów dobierania reklam (tzw. programmatic), opartych na zaawansowanym profilowaniu, a z drugiej, dynamiczny wzrost wartości reklam w mediach społecznościowych, reklamy wideo i reklamy na urządzeniach mobilnych. W tych wszystkich segmentach Google i Facebook są w Polsce graczami dominującymi. W ostatnich pięciu latach wydatki na reklamę na urządzeniach mobilnych wzrosły niemal dziewiętnastokrotnie, w mediach społecznościowych ponad sześciokrotnie, a na reklamę wideo ponad czterokrotnie.

[15] https://internethealthreport.org/2019/how-the -biggest-internet-companies-make-money/ [dostęp: 14.05.2019].

[16] Salesforce „Digital Advertising 2020”, https://www.salesforce.com/blog/2018/01/salesforce -digital-advertising-2020-report.html [dostęp: 14.05.2019].

[17] Dane na podstawie badań IAB Polska/PwC „AdEx”, http://iabadex.pl/; https://iab.org.pl/badania-i-publikacje/ reklama-cyfrowa-z-rekordowa-wartoscia-45-mld-zl-iabpolskapwc-adex/ [dostęp 14.05.2019]; Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce, https://iab.org.pl/ badania-i-publikacje/raport-iab-perspektywy-rozwojowereklamy-online-w-polsce-20182019-2/ [dostęp: 14.05.2019].

Tagi: internetreklama
Poprzedni artykuł

Wiosenna prognoza Komisji Europejskiej podniosła oceny wzrostu gospodarczego Polski w latach 2019-2020

Kolejny artykuł

Streaming ocali czy pogrąży rynek muzyczny?

Podobne artykuły

Brama ogrodzeniowa – przesuwna czy rozwierana?
Warunki życia

Brama ogrodzeniowa – przesuwna czy rozwierana?

przez redakcja
24 marca 2023
Jak spędzić wolny czas z rodziną? Kilka propozycji, które warto rozważyć!
Warunki życia

Jak spędzić wolny czas z rodziną? Kilka propozycji, które warto rozważyć!

przez redakcja
22 lutego 2023
Bogaci i biedni w Europie
Warunki życia

Bogaci i biedni w Europie

przez redakcja
19 lutego 2023
Kolejny artykuł

Streaming ocali czy pogrąży rynek muzyczny?

Darmowy kreator wirtualnych spacerów Darmowy kreator wirtualnych spacerów Darmowy kreator wirtualnych spacerów

NAJNOWSZE W SERWISIE

Najważniejsze zasady dotyczące czasu pracy kierowców
Gospodarka

Najważniejsze zasady dotyczące czasu pracy kierowców

przez redakcja
24 marca 2023
0

W zawodzie kierowcy samochodu ciężarowego - i nie tylko! - ogromnie istotny jest czas pracy. Nie może on być na tyle...

Czytaj więcej
Kiedy plastyka brzucha jest dobrym wyborem?

Kiedy plastyka brzucha jest dobrym wyborem?

24 marca 2023
Kościół katolicki – ilu Polaków bierze udział niedzielnych w mszach?

Kościół katolicki – ilu Polaków bierze udział niedzielnych w mszach?

24 marca 2023
Brama ogrodzeniowa – przesuwna czy rozwierana?

Brama ogrodzeniowa – przesuwna czy rozwierana?

24 marca 2023
Co to jest koszyk inflacyjny. Jak GUS liczy inflację – zmiany w 2023 roku

Co to jest koszyk inflacyjny. Jak GUS liczy inflację – zmiany w 2023 roku

22 marca 2023

POLECAMY RÓWNIEŻ

Polska przed 1939 r. i po 1945 r. – porównanie najważniejszych wskaźników

Polska przed 1939 r. i po 1945 r. – porównanie najważniejszych wskaźników

10 lutego 2023
Spożycie alkoholu w Europie

Spożycie alkoholu w Europie

20 listopada 2022
Podziały administracyjne Polski 1946 – 1998 – mapy

Czy czeka nas powrót do 49 województw? Jak kształtował się podział administracyjny Polski.

20 lipca 2020
Liczba osób LGBT w Europie i w Polsce

Liczba osób LGBT w Europie i w Polsce

29 września 2020
Tragiczne statystyki. Coraz więcej dzieci odbiera sobie życie w Polsce

Tragiczne statystyki. Coraz więcej dzieci odbiera sobie życie w Polsce

8 lutego 2022
  • O Portalu
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Kontakt z redakcją

InfoImagine. Copyright © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone

Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki

InfoImagine. Copyright © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej