• O Portalu
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Kontakt z redakcją
czwartek, 11 grudnia, 2025
  • Zaloguj
Portal Statystyczny
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
Portal Statystyczny
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
Home Transport

W ile ramp przeładunkowych zainwestować?

10 grudnia 2025
Transport
Poleć na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Decyzja o liczbie ramp przeładunkowych w magazynie to wybór, który warunkuje późniejszą efektywność pracy. Zbyt mała ilość stanowisk prowadzi do opóźnień i frustracji dostawców, podczas gdy przemyślane zainwestowanie w odpowiednią liczbę ramp zapewnia płynny przepływ towarów i optymalne wykorzystanie zasobów.

Ile ramp potrzebuje Twój magazyn? Odpowiedź zależy od kilku czynników: natężenia ruchu, typu przewożonych towarów, charakterystyki pojazdów oraz specyfiki procesów magazynowych. Warto zwrócić uwagę na różne rodzaje ramp, które przedstawiamy poniżej. 

Spis treści: 
1. Rampa do magazynu – dopasowana do różnych potrzeb 
2. Gdzie warto postawić na rampy mobilne? 
3. Transport wielkogabarytowy a rampy 
4. Podsumowanie: zabezpiecz proces rozładunku z profesjonalnymi akcesoriami 

1. Rampa do magazynu – dopasowana do różnych potrzeb

Rampa elektro-hydrauliczna to rozwiązanie łączące niezawodność z precyzją działania. Mechanizm opiera się na systemie hydraulicznym zasilanym elektrycznie, który umożliwia płynne podnoszenie i opuszczanie platformy. Operator steruje rampą za pomocą prostego panelu kontrolnego.

Kluczowym elementem tego typu rampy jest specjalny agregat hydrauliczny, który jest dostarczany wraz z konstrukcją. System hydrauliczny zapewnia stabilność i równomierne rozkładanie obciążenia, co ma istotne znaczenie przy pracy z ciężkimi ładunkami.
Rampy elektro-hydrauliczne wyróżnia uniwersalność. Można je zainstalować przy tradycyjnych gniazdach przeładunkowych w istniejących magazynach – tym samym umożliwiając modernizację przestrzeni. Rampy elektro-hydrauliczne sprawdzają się także w dedykowanych domkach przeładunkowych, gdzie stanowią zintegrowany element infrastruktury. Taka elastyczność instalacyjna pozwala dopasować rampy do różnych magazynów.  

Wybór ramp elektro-hydraulicznych ma sens szczególnie w lokalizacjach o stałych stanowiskach przeładunkowych, gdzie przewidywany jest regularny ruch samochodów dostawczych. Jedna dobrze zaplanowana rampa tego typu poradzi sobie z obsługą kilkunastu pojazdów dziennie, ale dla magazynów o większym natężeniu ruchu warto rozważyć instalację kilku stanowisk.

2. Gdzie warto postawić na rampy mobilne ?

Rampy mobilne to rozwiązanie dla tych, którzy cenią elastyczność w organizacji przestrzeni magazynowej. Tego rodzaju rampy przeładunkowe wyróżniają się bardzo trwałą konstrukcją z wzmocnionej stali. Mimo solidnej budowy, rampy mobilne są łatwe w obsłudze. Dzięki zastosowaniu kół jezdnych można je przemieszczać w obrębie magazynu bez użycia specjalistycznego sprzętu. Ta prostota obsługi pozwala zaoszczędzić sporo czasu podczas codziennych operacji.

Rampy mobilne można umieścić w wielu środowiskach, od standardowych hal magazynowych, przez centra dystrybucyjne, aż po tereny zewnętrzne przy sezonowych punktach załadunku. Ich wszechstronność sprawia, że znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie potrzebna jest tymczasowa lub zmieniająca się infrastruktura przeładunkowa.

Kluczową zaletą ramp mobilnych jest możliwość ich rozmieszczenia w różnych częściach magazynu. Dzięki temu jeden magazyn może dysponować większą liczbą potencjalnych punktów przeładunkowych niż ma stałych stanowisk. Dlatego warto kupić ich większą ilość – nawet trzy lub cztery rampy mobilne mogą znacząco zwiększyć przepustowość obiektu przy stosunkowo niskiej inwestycji. W godzinach szczytu można je zgromadzić w jednej strefie, a w spokojniejszych okresach rozdzielić według bieżących potrzeb.

3. Transport wielkogabarytowy a rampy

Obsługa transportu wielkogabarytowego stawia przed magazynami specyficzne wymagania. Rampy typu rozładunek TIR muszą charakteryzować się odpowiednią nośnością, szerokością i długością, aby bezpiecznie połączyć naczepę z poziomem magazynu. Standardowe samochody ciężarowe mają załadunek na wysokości od 90 do 120 centymetrów, co wymaga stabilnego pomostu o odpowiednich parametrach.

Rampy przeznaczone do obsługi tirów zazwyczaj muszą wytrzymać obciążenia od 6 do 10 ton. To wymóg związany nie tylko z masą przewożonych towarów, ale także z ruchem wózków widłowych, które intensywnie jeżdżą po platformie podczas rozładunku. Wytrzymała konstrukcja to podstawa bezpieczeństwa pracowników i ochrony towaru.

Ilość potrzebnych w magazynie ramp typu rozładunek TIR ponownie zależy od natężenia ruchu, a więc częstotliwości dostaw. Małe centra dystrybucyjne obsługujące 5-10 tirów dziennie poradzą sobie z dwoma stanowiskami. Większe obiekty logistyczne, gdzie dziennie pojawia się 20-30 pojazdów, wymagają minimum kilku ramp. Warto pamiętać, że średni czas rozładunku tira to 30-60 minut, co należy uwzględnić w kalkulacjach przepustowości.

Przy planowaniu liczby ramp należy też pomyśleć o elastyczności. Okresowe zwiększone natężenie dostaw – na przykład przed sezonami wyprzedażowymi – może wymagać dodatkowych stanowisk. Tu właśnie sprawdzają się rampy mobilne jako uzupełnienie stałej infrastruktury.

4. Podsumowanie: zabezpiecz proces rozładunku z profesjonalnymi akcesoriami

Inwestycja w odpowiednią liczbę ramp przeładunkowych to decyzja, która bezpośrednio wpływa na efektywność magazynu. Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie o optymalną liczbę stanowisk – każdy obiekt wymaga indywidualnej analizy.
Kluczem do sukcesu jest połączenie różnych typów ramp. Stałe stanowiska z rampami elektro-hydraulicznymi zapewnią stabilną bazę dla regularnych dostaw, podczas gdy zestaw ramp mobilnych doda elastyczności w szczytowych okresach. Magazyny obsługujące transport wielkogabarytowy powinny dysponować rampami dostosowanymi do tirów.

Jeżeli oczekujesz rozwiązań sprawdzonych i reprezentujących najwyższą jakość, warto odwiedzić stronę firmy Campisa na  www.rampadomagazynu.pl Asortyment obejmuje rampy magazynowe dopasowane do różnorodnych oczekiwań i potrzeb. 

Tagi: Artykuł zewnętrzny
Poprzedni artykuł

ERP w chmurze – czy to rozwiązanie dla każdej firmy?

Podobne artykuły

Magazyny do wynajęcia Gorzów – praktyczne rozwiązania dla mieszkańców i przedsiębiorców
Transport

Magazyny do wynajęcia Gorzów – praktyczne rozwiązania dla mieszkańców i przedsiębiorców

przez redakcja
25 listopada 2025
Transport

Rola doradztwa logistycznego i systemu WMS w optymalizacji procesów

przez redakcja
3 listopada 2025
Rampy stacjonarne czy rampy mobilne? GERTON
Transport

Rampy stacjonarne czy rampy mobilne? GERTON

przez redakcja
21 października 2025
Prosty kreator wirtualnych spacerów Prosty kreator wirtualnych spacerów Prosty kreator wirtualnych spacerów

NAJNOWSZE W SERWISIE

W ile ramp przeładunkowych zainwestować?
Transport

W ile ramp przeładunkowych zainwestować?

przez redakcja
10 grudnia 2025
0

Decyzja o liczbie ramp przeładunkowych w magazynie to wybór, który warunkuje późniejszą efektywność pracy. Zbyt mała ilość stanowisk prowadzi do opóźnień...

Czytaj więcejDetails
ERP w chmurze – czy to rozwiązanie dla każdej firmy?

ERP w chmurze – czy to rozwiązanie dla każdej firmy?

2 grudnia 2025
Magazyny do wynajęcia Gorzów – praktyczne rozwiązania dla mieszkańców i przedsiębiorców

Magazyny do wynajęcia Gorzów – praktyczne rozwiązania dla mieszkańców i przedsiębiorców

25 listopada 2025
Pomiary emisji do powietrza – jak przygotować zakład do kontroli WIOŚ

Pomiary emisji do powietrza – jak przygotować zakład do kontroli WIOŚ

24 listopada 2025
Czy puszczać dziecko z katarem do przedszkola?

Czy puszczać dziecko z katarem do przedszkola?

24 listopada 2025

POLECAMY RÓWNIEŻ

Polska przed 1939 r. i po 1945 r. – porównanie najważniejszych wskaźników

Polska przed 1939 r. i po 1945 r. – porównanie najważniejszych wskaźników

10 lutego 2023
Podziały administracyjne Polski 1946 – 1998 – mapy

Czy czeka nas powrót do 49 województw? Jak kształtował się podział administracyjny Polski.

20 lipca 2020
Spożycie alkoholu w Europie

Spożycie alkoholu w Europie

20 listopada 2022
Zabójstwa w Europie

Zabójstwa w Europie

2 września 2020
Terytorium i granice Polski – mapy i dane statystyczne

Aktualne granice Polski z sąsiednimi krajami – długość, przejścia graniczne i znaczenie geopolityczne

9 grudnia 2024
  • O Portalu
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Kontakt z redakcją

InfoImagine. Copyright © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki

InfoImagine. Copyright © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?