Katalogi informacyjne i promocyjne stanowią ważny element w dzisiejszym świecie biznesu. To narzędzia, które pozwalają firmom skutecznie komunikować się z klientami i potencjalnymi partnerami. Statystyki pokazują, że treści wydrukowane na papierze są lepiej zapamiętywane od swoich elektronicznych odpowiedników. Kto i na jaki katalog powinien się zdecydować?
Rodzaje katalogów – jaki niosą przekaz?
Dobrze zaprojektowane i wydrukowane katalogi mogą być cennym, a nawet wyczekiwanym przez klientów źródłem informacji. Foldery pokazują nadchodzące trendy, sezonowe promocje i inspiracje. Można zwiększyć świadomość i wiarygodność marki, drukując katalogi informacyjne. To w nich zawiera się historia, cele oraz wartości firmy, które mają coraz większe znaczenie dla świadomych konsumentów. Z kolei w katalogach promocyjnych, wydawanych zwykle co kwartał, można zawrzeć najciekawsze produkty i usługi, które wykreują potrzeby konsumenckie. Katalogi tematyczne i trendbooki pokazują dostępne serie usług czy produktów, w nowych konfiguracjach i z dodatkiem najświeższych innowacji.
Wszystko jest w katalogu – czyli jak można dzięki nim utrzymać kontakt z klientem?
Katalogi nadal mają spory potencjał, o czym doskonale wiedzą najwięksi potentaci np. na rynku meblarskim, odzieżowym czy kosmetycznym. To możliwość pokazania specyfiki firmy z najlepszej strony, bez narzucania się klientom. Katalogi są niezbędne dla marek premium i magazynów modowych, wszędzie tam, gdzie nieodpowiednio pokazany produkt nie ma szans zdobycia rynku. Z katalogów w druku korzystają również hurtownie i centra dystrybucji, biura podróży i graficy.
Dostosuj wygląd do swoich potrzeb
Druk katalogów to obecnie pełna możliwości usługa, w której oprócz spójnego designu można wybrać także podłoże, fakturę i format. Jeśli chcesz się wyróżnić, zamów katalogi szyte. Połączenie produkcji masowej z wykończeniem za pomocą ludzkich rąk daje unikalny, dopracowany do perfekcji produkt. Katalogi szyte są najbardziej ekonomiczną opcją, a przy tym dość efektowną. To także najszybsza realizacja i możliwość zapełnienia aż 56 stron oraz okładki.
Zarówno katalogi szyte jak i klejone można wydrukować w jednym z 8 formatów (m.in. w pionie, w poziomie, na planie kwadratu lub DL). Katalogi klejone to lepszy wybór, jeśli zależy Ci na sporej objętości. Druk od 48 do 256 stron sprawia, że katalog klejony zda egzamin jako folder reklamowy, jubileuszowy czy trendsetterowy. Jednak potrzebuje on nieco więcej czasu niż katalog szyty, by specjalny klej PURv mocno chwycił. Dlatego zalecane jest zamówienie z wyprzedzeniem. Sama okładka jest tego warta – jej uszlachetnienie za pomocą folii mat, połysk czy soft touch sprawi, że odbiorca z przyjemnością sięgnie po katalog.
Skorzystaj z zalet katalogów spiralowanych
Jeśli interesuje Cię wydruk wysokich nakładów, np. instrukcji, przewodników czy ofert biura podróży, warto wybrać katalogi spiralowane. Na tle konkurencji wyróżniają się możliwością rozłożenia na płasko i łatwiejszego przeglądania stron. Zaprewniamy realizację zamówienia już od 50 sztuk. Do wnętrza katalogu wybierz matowy papier offsetowy lub gładkie, przyjemne w dotyku podłoże kredowe. Precyzyjne wykończenie i głębokie nasycenie kolorami przyciągnie spojrzenia klientów. Najlepszą wersję katalogu dla siebie i swojej firmy znajdziesz na www.drukomat.pl. Pamiętaj – według badań, wydrukowany komunikat jest o 75% lepiej zapamiętywany niż cyfrowy. Dlatego katalog, który można wziąć do ręki, prędko nie odejdzie w zapomnienie.