• O Portalu
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Kontakt z redakcją
poniedziałek, 17 listopada, 2025
  • Zaloguj
Portal Statystyczny
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
Portal Statystyczny
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
Home Gospodarka

Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2014 r.

Układ i długość śródlądowych dróg wodnych w Polsce od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie.

1 czerwca 2019
Gospodarka, Przemysł, Technologie
Poleć na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Specyfika infrastruktury dróg wodnych wpływa na czynniki kształtujące popyt na przewozy żeglugą śródlądową. Warunki nawigacyjne przekładają się bezpośrednio na podstawowe parametry konstrukcyjne taboru wykorzystywanego do przewozów w żegludze śródlądowej, w tym na stosunkowo małą ładowność barek, jak również na wielkość przewozów. W 2014 r. odnotowano wzrost liczby ładunków przewiezionych przez polskich armatorów żeglugi śródlądowej. Wzrost ten dotyczył przede wszystkim przewozów krajowych.

Długość sieci śródlądowych dróg wodnych w Polsce w 2014 r. utrzymała się na podobnym poziomie jak w roku poprzednim i wyniosła 3655 km, z czego 2417 km stanowiły uregulowane rzeki żeglowne, 644 km – skanalizowane odcinki rzek, 336 km – kanały, 259 km – jeziora żeglowne. Faktycznie eksploatowanych przez żeglugę było 3387 km (92,7%) dróg żeglownych. Dostosowanie wymiaru statków i dróg wodnych jest głównym czynnikiem determinującym efektywność transportu wodnego śródlądowego. Wymagania stawiane drogom o znaczeniu międzynarodowym[1] (klasy IV i V) w 2014 r. spełniało w Polsce 5,9% długości dróg wodnych (214 km). Udział dróg tej klasy, zapewniających parametry niezbędne do nowoczesnej żeglugi, w ogólnej długości dróg wodnych
w Polsce nie zmienił się od 2007 r. Pozostałą sieć dróg wodnych tworzą drogi o znaczeniu regionalnym klasy I, II i III, których łączna długość w 2014 r. wyniosła 3441 km (94,1% ogólnej długości dróg wodnych).

wiek-statki-polska

Większa część  taboru  żeglugi  śródlądowej jest zdekapitalizowana i wymaga odtworzenia. Jego wiek znacznie przekracza normatywny okres użytkowania, a eksploatacja jest możliwa dzięki stałej modernizacji. Według danych za 2014 r. większość eksploatowanych pchaczy (74,2%), niemal połowa barek do pchania (48,2%) oraz wszystkie barki z własnym napędem zostały wyprodukowane w latach 1949‐1979.

Tagi: statkitopżegluga
Poprzedni artykuł

Rotacje na rynkach pracy w UE

Kolejny artykuł

Trwanie życia w 2014 r.

Podobne artykuły

Ceny w 2022 roku
Gospodarka

Zakres działań firm oddłużeniowych – na jaki rodzaj wsparcia można liczyć?

przez redakcja
4 sierpnia 2025
Bankructwo państwa: jak się przed nim bronić i zabezpieczyć finanse?
Gospodarka

Bankructwo państwa: jak się przed nim bronić i zabezpieczyć finanse?

przez redakcja
23 czerwca 2025
Jak zmienia się podejście Polaków do inwestowania kapitału?
Gospodarka

Jak zmienia się podejście Polaków do inwestowania kapitału?

przez redakcja
8 czerwca 2025
Kolejny artykuł

Trwanie życia w 2014 r.

Prosty kreator wirtualnych spacerów Prosty kreator wirtualnych spacerów Prosty kreator wirtualnych spacerów

NAJNOWSZE W SERWISIE

Transport

Rola doradztwa logistycznego i systemu WMS w optymalizacji procesów

przez redakcja
3 listopada 2025
0

Zarządzanie łańcuchem dostaw wymaga dziś nie tylko precyzji, ale przede wszystkim podejścia strategicznego. Coraz większa konkurencyjność rynku logistycznego oraz rosnące wymagania...

Czytaj więcejDetails
Rampy stacjonarne czy rampy mobilne? GERTON

Rampy stacjonarne czy rampy mobilne? GERTON

21 października 2025
Pręty zbrojeniowe – fundament trwałych konstrukcji

Pręty zbrojeniowe – fundament trwałych konstrukcji

10 września 2025
Ceny w 2022 roku

Zakres działań firm oddłużeniowych – na jaki rodzaj wsparcia można liczyć?

4 sierpnia 2025
Jak rozwija się rynek części rolniczych w Polsce?

Jak rozwija się rynek części rolniczych w Polsce?

27 czerwca 2025

POLECAMY RÓWNIEŻ

Polska przed 1939 r. i po 1945 r. – porównanie najważniejszych wskaźników

Polska przed 1939 r. i po 1945 r. – porównanie najważniejszych wskaźników

10 lutego 2023
Podziały administracyjne Polski 1946 – 1998 – mapy

Czy czeka nas powrót do 49 województw? Jak kształtował się podział administracyjny Polski.

20 lipca 2020
Spożycie alkoholu w Europie

Spożycie alkoholu w Europie

20 listopada 2022
Zabójstwa w Europie

Zabójstwa w Europie

2 września 2020
Gęstość zaludnienia na obszarach wiejskich w Polsce – analiza na podstawie danych GUS

Gęstość zaludnienia na obszarach wiejskich w Polsce – analiza na podstawie danych GUS

12 maja 2025
  • O Portalu
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Kontakt z redakcją

InfoImagine. Copyright © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
Wyświetl wszystkie wyniki
  • Ludność
    • Polityka
    • Edukacja
    • Nauka
    • Kultura
  • Gospodarka
    • Przemysł
    • Energia
    • Budownictwo
    • Handel
    • Rolnictwo
    • Obronność
    • Transport
  • Warunki życia
  • Zdrowie
  • Technologie
  • Środowisko
  • Słownik pojęć
  • Wielkości i wskaźniki

InfoImagine. Copyright © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?