Prowadzenie własnej firmy zajmującej się sprzedażą towarów w internecie nie jest tak prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie, jak sprzedawać na Amazonie, to doskonale trafiłeś! Nowoczesne platformy e-commerce dają wiele możliwości jeśli chodzi pozyskiwanie potencjalnych klientów z całego świata. Sprawdź, jak sprzedawać produkty poprzez serwis Amazon i przekonaj się, że taka forma działalności może być naprawdę dochodowa.
Jak sprzedawać na Amazonie?
Zanim rozpoczniesz sprzedaż w serwisie Amazon, koniecznie poznaj jego specyfikę. Warto dodać, iż jest to amerykańska firma z nastawieniem prokonsumenckim. Co to oznacza? Przedsiębiorstwo stawia spore wymagania wszystkim sprzedawcom, dzięki czemu jakość sprzedawanych towarów jest utrzymywana na naprawdę wysokim poziomie.
Chcesz dowiedzieć się, jak sprzedawać na Amazonie? Sprawdź tutaj, na czym polega to w praktyce i poznaj European FBA: https://taxology.co/pl/jak-sprzedawac-swoje-produkty-w-calej-europie-na-amazon-czyli-pan-european-fba/.
Aby w ogóle mieć taką możliwość, musisz prowadzić działalność gospodarczą oraz przejść poprawnie weryfikację prowadzoną przez Amazon. Wraz z uruchomieniem serwisu Amazon Polska, jako przedsiębiorca z tego kraju masz możliwość sprzedaży towarów dla konsumentów z Polski, jak i z wielu innych krajów Europy.
Sprzedaż na Amazonie – jak to wygląda w praktyce?
Proces sprzedaży na Amazonie krok po kroku wygląda następująco:
- Rejestracja konta – potrzebne są dane firmy, numer płatnika VAT oraz NIP.
- Weryfikacja przedsiębiorcy – w celach weryfikacyjnych Amazon poprosi o przesłanie oryginałów i tłumaczeń dokumentów z CEIDG lub KRS, skany dowodu osobistego właściciela przedsiębiorstwa oraz pozostałą dokumentację potwierdzającą legalność firmy.
- Przesłanie listy oferowanych przedmiotów/towarów – tutaj potrzebujesz kodów EAN, UPC, GTIN lub ISBN.
- Dodanie kompletnej oferty przez zarejestrowane konto.
- Potwierdzenie wpłynięcia zamówienia na towar bezpośrednio z serwisu Amazon.
- Realizacja wysyłki z magazynów Amazon lub samodzielnie.
- Rozliczenie należności.
Dość istotną kwestią są rozliczenia sprzedaży prowadzonej poprzez ten serwis. Obecnie rozliczanie podatku nie zostało ujednolicone, a więc obowiązują różne stawki VAT w zależności od kraju, do którego sprzedajesz towar. Rejestrując się jako podatnik zagranicznego VAT-u, musisz wiedzieć, że będą obowiązywać Cię lokalne przepisy podatkowe. Teraz już wiesz, jak sprzedawać na Amazonie oraz jakich formalności musisz dopełnić przed rozpoczęciem działania. Skorzystaj z pomocy profesjonalistów w zakresie rozliczeń ze sprzedaży na Amazonie. Sprawdź ofertę na: https://taxology.co/pl/.
Sprzedaż na Amazonie – podsumowanie
Prowadzenie sprzedaży w serwisie Amazon po rejestracji konta i opanowaniu podstawowych zasad w trakcie współpracy nie sprawia większych problemów nawet początkującym przedsiębiorcom. Warto wiedzieć, że sposoby rozliczania się z Amazonem zależą głównie od wartości sprzedaży oraz umiejscowienia magazynu wysyłkowego. Sprzedaż wysyłkowa z Polski powyżej progów sprzedażowych powoduje konieczność zarejestrowania firmy jako podatnika VAT-u w kraju kupującego.
Druga opcja zakłada, że towary są wysyłane z magazynów Amazona w różnych krajach, a to nakłada na przedsiębiorcę obowiązek rejestracji VAT-u zagranicznego. Aby dopełnić wszystkich formalności, lepiej skorzystaj z pomocy profesjonalistów i rozwijaj swój biznes e-commerce legalnie.